REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
DLA PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Sklep internetowy dostępny pod adresem elektronicznym https://betrade.sklep.pl prowadzony jest przez Emilia Bekker prowadząca działalność gospodarczą pod firmą "beTrade" Emilia Bekker wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, adres głównego miejsca wykonywania działalności: ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo, NIP: 765-152-93-14, REGON: 321318067, adres e-mail: kontakt@betrade.sklep.pl, kontakt telefoniczny: + 48 728 871 835.
2. Niniejszy regulamin reguluje szczegółowe zasady współpracy pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. Zamówienia realizowane są na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Towarach podane na stronach Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
4. Definicje pojęć użytych w regulaminie:
a) Klient – każdy Przedsiębiorca składający lub zamierzający złożyć zamówienie w Sklepie lub korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną.
b) Konto – konto utworzone w ramach Sklepu, pozwalające na korzystanie przez Klienta z dodatkowych usług. W ramach Konta, przechowywane są dane adresowe podane przez Klienta umożliwiające realizację dostawy zamawianych Towarów, dostęp do historii zamówień oraz dostęp do innych usług.
c) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
d) Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
e) Sklep internetowy (dalej także, jako „Sklep”) – sklep internetowy działający pod adresem elektronicznym https://betrade.sklep.pl
f) Sprzedawca/Usługodawca – Emilia Bekker prowadząca działalność gospodarczą pod firmą "beTrade" Emilia Bekker wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, adres głównego miejsca wykonywania działalności: Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo, NIP: 765-152-93-14, REGON: 321318067.
g) RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119 z 4 maja 2016 r.).
h) Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
i) Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży zawierana na odległość między Klientem a Sprzedawcą, na zasadach określonych w regulaminie.
5. Sprzedawca współpracuje tylko i wyłącznie z Przedsiębiorcami. Zamówienia mające charakter prywatny nie będą przyjmowane do realizacji.
§ 2
Warunki techniczne
1. Warunkiem korzystania z usług Sklepu internetowego jest:
a) posiadanie komputera, laptopa lub innego urządzenia z dostępem do Internetu,
b) posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail),
c) przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox, Microsoft Edge, Google Chrome, Opera, Safari lub inna dostępna przeglądarka internetowa w wersji z ostatnich 12 miesięcy,
d) włączona w przeglądarce internetowej możliwość zapisu plików cookies oraz włączona obsługa języka JavaScript,
e) minimalna rozdzielczość ekranu: 1024 x 768 pikseli lub wyższa.
2. W przypadku, gdy dla korzystania z usług konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w pkt. 1 niniejszego paragrafu, Usługodawca poinformuje o tym Klienta, poprzez zawarcie warunków technicznych w opisie dostępnym w ramach Sklepu internetowego.
3. Klient korzystający ze Sklepu internetowego zobowiązany jest do:
a) korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz powstrzymywania się od dostarczania treści o charakterze bezprawnym,
b) korzystania z wszelkich treści dostępnych w ramach Sklepu wyłącznie na własny użytek,
c) niepodejmowania działań naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjętych norm społecznych lub godzących w dobre obyczaje,
d) niepodejmowania działań o charakterze programistycznym, hackerskim, w tym w celu dokonania jakichkolwiek zmian w kodzie źródłowym Sklepu.
4. W przypadku korespondencji otrzymywanej za pośrednictwem poczty elektronicznej niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty e-mail, natomiast w przypadku załączników dostarczanych wraz z pocztą e-mail, programu obsługującego pliki danego typu w szczególności: pdf, doc, docx.
5. Usługodawca oświadcza, iż wykorzystuje do świadczenia usług drogą elektroniczną mechanizm plików cookies. Szczegółowe informacje w powyższym zakresie określone zostały w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 3
Informacja o zagrożeniach
1. Usługodawca zwraca szczególną uwagę, iż świadczenie usług drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniem po stronie Klienta, jako użytkownika korzystającego z sieci Internet.
2. Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
a) złośliwe oprogramowanie – to różnego rodzaju aplikacje lub skrypty wywołujące szkodliwe lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany,
b) programy szpiegujące – to programy śledzące działania Klienta, które gromadzą informacje o Kliencie i przesyłają je autorowi programu,
c) włamania do systemu Klienta z użyciem narzędzi hackerskich,
d) wyłudzanie poufnych informacji np. haseł przez podszywanie się pod inną osobę,
e) spam – to niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym,
f) krypto analiza – to możliwość wykrycia luki systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.
3. Klient, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zainstalować na komputerze lub urządzeniu za pomocą, którego łączy się z siecią Internet, program antywirusowy. Program powinien być stale aktualizowany. Dodatkowo zaleca się, aby Klient korzystający z usług świadczonych drogą elektroniczną posiadał uruchomioną zaporę systemową (Firewall), nie otwierał załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia, a także przeprowadzał regularne skanowanie całego systemu programem antywirusowym.
4. Wszelkie nietypowe sygnały funkcjonowania strony Sklepu, w szczególności inny wygląd strony Sklepu, niespotykane dotąd komunikaty, wiadomości, obrazy, itp. bez uprzedniej wiadomości wystosowanej przez Usługodawcę do Klienta co do możliwości wystąpienia takich incydentów, mogą oznaczać próbę bezprawnego działania podmiotów trzecich. W takich okolicznościach Usługodawca zaleca niezwłoczne przerwanie korzystania ze strony Sklepu i zawiadomienie o zaistniałym fakcie Usługodawcę.
§ 4
Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Usługa „Blog” dostępna jest na Stronie, po przejściu do zakładki „Blog”, gdzie istnieje możliwość zapoznania się z bazą wiedzy na temat oferty produktowej Sprzedawcy. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
2. Usługa „Lista życzeń”, dostępna dla Klientów, posiadających Konto w Sklepie, umożliwiająca tworzenie listy Towarów. Usługa dostępna jest po zalogowaniu do Konta, wybraniu Towaru oraz kliknięciu na przycisk „Dodaj do listy życzeń”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
3. Usługa „Porównaj” umożliwia porównanie kilku Towarów dostępnych w ofercie Sprzedawcy. Aby skorzystać z usługi należy wybrać Towar, a następnie kliknąć na przycisk „Dodaj do porównania”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
4. Usługa „Przypomnij hasło” umożliwia wygenerowanie nowego hasła do Konta poprzez zakładkę „Zaloguj/Nie pamiętasz hasła”, po wpisaniu adresu e-mail oraz kliknięciu na przycisk „Wyślij link do zresetowania”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
5. Usługa „Wyszukiwanie” umożliwia wyszukiwanie Towarów poprzez dedykowane okienko „Szukaj”. Usługa świadczona jest nieodpłatnie.
6. Usługa „Zamówienia” umożliwia składanie zamówień w celu zawierania umów sprzedaży, szczegółowo została opisana w § 7 niniejszego regulaminu.
§ 5
Rejestracja Konta
1. W celu dokonania rejestracji Konta należy wypełnić formularz rejestracji, dostępny na stronie Sklepu. Rejestracja Konta wymaga dokonania następujących czynności:
a) kliknąć na zakładkę „Zaloguj”,
b) kliknąć na przycisk „Nie masz Konta? Załóż je tutaj”,
c) podać dane: imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP,
d) podać adres e-mail, ustalić hasło do Konta,
e) zapoznać się z treścią regulaminu i potwierdzić zapoznanie z regulaminem.
f) Kliknąć na przycisk „Zapisz”.
2. Po weryfikacji przesłanych danych, Sprzedawca przesyła drogą elektroniczną potwierdzenie aktywacji Konta, co jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną dotyczącej Konta.
3. W ramach Konta, Klient ma dostęp do pełnej oferty produktowej Sprzedawcy jak i możliwość składania zamówień. Umowa o świadczenie usługi dotycząca Konta, zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Usługa dotycząca Konta świadczona jest nieodpłatnie.
4. Klient ma prawo do dokonywania zmian danych, które podał podczas rejestracji Konta. W tym celu powinien zalogować się do Konta a następnie dokonać modyfikacji danych w zakładce „Moje Konto”. Modyfikacja i korygowanie danych możliwa jest również drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@betrade.sklep.pl
§ 6
Rozwiązanie umowy dotyczącej prowadzenia Konta
1. Umowę o świadczenie usługi dotyczącą Konta może wypowiedzieć Klient w każdym czasie bez podawania przyczyny poprzez przesłanie stosownego oświadczenia woli w formie elektronicznej na adres: kontakt@betrade.sklep.pl. Umowa wygasa po upływie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu chyba, że Strony ustalą krótszy termin wypowiedzenia.
2. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi dotyczącej Konta poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia woli na adres e-mail podany podczas rejestracji Konta w przypadku:
a) zmiany obowiązujących przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na możliwość świadczenia usługi dotyczącej Konta,
b) naruszenia przez Klienta postanowień regulaminu, jak również korzystania przez Klienta ze strony Sklepu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego,
c) zamknięcia strony Sklepu internetowego.
3. Umowa wygasa po upływie 14 dni od dnia złożenia Klientowi oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu.
§ 7
Składanie zamówień
1. Klient może składać zamówienia za pośrednictwem strony Sklepu internetowego przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. W celu złożenia zamówienia należy w pierwszej kolejności uzyskać dostęp do Konta, następnie należy skompletować zamówienie wybierając Towar, określając jego ilość, dokonać wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy. Po skompletowaniu całości zamówienia, należy kliknąć na przycisk umożliwiający złożenie zamówienia.
3. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Sprzedawca potwierdzi niezwłocznie jej otrzymanie.
4. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie oraz zabezpieczenie treści zawartej Umowy sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.
5. Sprzedawca udostępnia możliwość złożenia zamówienia z odroczonym terminem płatności dla Klienta, który terminowo reguluje faktury VAT, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub e-mailowym.
§ 8
Ceny Towaru
1. Ceny Towarów wskazanych na stronie Sklepu internetowego podane są w złotych polskich i są cenami brutto – zawierają podatki, w tym podatek od towarów i usług (VAT).
2. Ceny nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy zależny jest od sposobu dostawy Towaru. Wybór sposobu dostawy dokonywany jest w trakcie składania zamówienia. O łącznej cenie wraz z podatkami za Towar jak również o kosztach dostawy oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany podczas składania zamówienia a także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.
§ 9
Płatności
1. Sprzedawca udostępnia do wyboru następujące formy płatności:
a) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy prowadzony przez Bank Zachodni WBK, nr rachunku: 27 1090 1711 0000 0001 2266 0845,
b) płatność elektroniczna oraz płatność kartą płatniczą poprzez Tpay.
2. Płatność należy uregulować w terminie 3 dni od dnia otrzymania faktury VAT. Za moment dokonania zapłaty ceny wynikającej z faktury VAT, uważa się moment uznania wpływu na rachunek bankowy Sprzedawcy.
3. Obsługę płatności elektronicznych Tpay prowadzi Krajowy Integrator Płatności S. A. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61–894 Poznań́, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, V III Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000412357.
4. Sprzedawca wystawia faktury VAT w wersji elektronicznej, które są przesyłane do Klienta drogą elektroniczną. Jeżeli Klient chciałby otrzymać fakturę w wersji papierowej, należy skontaktować się telefonicznie pod numerem 728 871 835 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@betrade.info.pl
5. Faktury VAT przesyłane w wersji elektronicznej są dostarczane w formacie PDF. W celu otwarcia pliku PDF, Klient powinien posiadać oprogramowanie kompatybilne z formatem PDF.
§ 10
Dostawa Towaru
1. Sprzedawca realizuje dostawę Towaru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie do 14 dni. Czas dostawy Towaru uzależniony jest od czasu potrzebnego na skompletowanie wszystkich Towarów z zamówienia. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i święta realizowane są w kolejności ich złożenia w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym zostało złożone zamówienie.
2. Sprzedawca dostarcza Towar za pośrednictwem firm kurierskich: Poczta Polska, DB Schenker, JAS-FBG, Raben.
3. Termin dostawy przy płatności przelewem, płatnościach elektronicznych poprzez Tpay rozpoczyna się od dnia zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy.
4. W przypadku zamówienia Towaru i nie odebrania przesyłki przez Klienta, koszt dostawy i jego zwrotu do Sprzedawcy ponosi Klient. Po otrzymaniu nieodebranej przesyłki Sprzedawca poinformuje Klienta drogą e-mailową o wysokości poniesionych kosztów, które Klient zobowiązany jest uiścić na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 7 dni na podstawie wystawionej faktury VAT.
§ 11
Niezgodność Towaru z umową
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar bez wad, zgodny z umową. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta za niezgodność Towaru z umową na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a także w przepisach ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, z wyłączeniem przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II.
2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji,
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, o którym Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
3. Ponadto Towar, aby był uznany za zgodny z umową, musi:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże że:
· nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
· przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób,
· publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o zawarciu umowy;
c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta może rozsądnie oczekiwać,
d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
4. Reklamacja może być złożona pisemnie na adres: "beTrade" Emilia Bekker, ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo lub w formie elektronicznej na adres: kontakt@betrade.info.pl
5. Reklamacja powinna zawierać dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail), wskazanie braku zgodności z umową oraz żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
6. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O sposobie rozpatrzenia reklamacji, Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w formularzu reklamacyjnym.
§ 12
Rękojmia dla Przedsiębiorców
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar lub brak zgodności Towaru z umową wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą zostaje wyłączona (podstawa prawna: art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego).
§ 13
Prawo odstąpienia od umowy
1. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 13 ust. 8 i ust. 9. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, można złożyć w formie elektronicznej na adres: kontakt@betrade.info.pl oraz pisemnie na adres: "beTrade" Emilia Bekker, ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć przy pomocy wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Skorzystanie z powyższego formularza stanowi ułatwienie jednak nie jest obowiązkowe. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej, Sprzedawca potwierdza otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
3. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
4. Bieg terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu, której Sprzedawca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia towaru w posiadanie przez Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta lub wskazaną przez nich osobę trzecią inną niż przewoźnik,
b) dla umowy, która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, partii lub części.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
6. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
7. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta chyba, że Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Przedsiębiorcę na Prawach Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
9. Jeżeli Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
e) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
§ 14
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Reklamacje związane z nieprawidłowym działaniem strony Sklepu, poprzez którą są składane zamówienia, można zgłaszać za pośrednictwem poczty e-mail na adres: kontakt@betrade.info.pl a także pisemnie na adres: "beTrade" Emilia Bekker, ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo.
2. W zgłoszeniu reklamacyjnym prosimy o podanie imienia, nazwiska, nazwa firmy, adresu e-mail, opis problemu będącego podstawą do złożenia reklamacji, sposobu dostarczenia odpowiedzi na reklamację (korespondencyjnie lub elektronicznie). Informacje, o których mowa w zdaniu poprzednim stanowią ułatwienie przy rozpatrywaniu reklamacji przez Usługodawcę. Usługodawca ustosunkuje się do złożonej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni od dnia jej otrzymania, przesyłając stosowną odpowiedź zgodnie z wybranym przez Klienta sposobem.
§ 15
Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Emilia Bekker prowadząca działalność gospodarczą pod firmą "beTrade" Emilia Bekker wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki, adres głównego miejsca wykonywania działalności: ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo, NIP: 765-152-93-14, REGON: 321318067.
2. Z Administratorem danych można skontaktować się pod adresem poczty elektronicznej: kontakt@betrade.sklep.pl oraz pisemnie na adres: "beTrade" Emilia Bekker, ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo.
3. Administrator danych oświadcza, iż posiada niezbędne systemy informatyczne i stosuje odpowiednie procedury zapewniające ochronę przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich do danych osobowych zgodnie z wymogami RODO.
4. Administrator danych przetwarza dane w następujących celach:
a) wykonania umowy o współpracy oraz umowy o świadczenie usługi dotyczącej Konta (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) prowadzenia dokumentacji księgowej w tym wystawiania faktur (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
c) ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5. Zakres przetwarzanych danych osobowych to: imię, nazwisko, nazwa przedsiębiorcy, numer NIP, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu.
6. Podanie danych jest dobrowolne, jednak w niektórych przypadkach może być konieczne. Konieczność podania danych występuje w następujących przypadkach:
a) zawierania umów z Administratorem. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usługi dotyczącej prowadzenia Konta skutkuje brakiem możliwości zawarcia ww. umów. W takiej sytuacji podanie danych osobowych jest wymogiem umownym,
b) z uwagi na obowiązki ustawowe Administratora tj. podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora danych obowiązek przetwarzania danych osobowych. Takim obowiązkiem jest przetwarzanie danych osobowych w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych. W przypadku niepodania danych osobowych skutkować to będzie niewykonaniem powyższych obowiązków.
7. Administrator danych udostępnia dane Klientów w następujących przypadkach:
a) firmom przewozowym realizującym przesyłki na zlecenie Administratora,
b) bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
c) podmiot obsługujący płatności elektroniczne lub kartą płatniczą,
d) organom państwowym, w szczególności Policji, Prokuraturze, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
8. Ponadto dane osobowe Klientów mogą być ujawnione podmiotom przetwarzającym na zlecenie i w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu świadczenia określonych w umowie usług na rzecz Administratora takich jak podmiot świadczący usługi informatyczne, usługę hostingu, a także podmiot świadczący usługi księgowe oraz usługi prawne.
9. Administrator danych przechowuje dane osobowe przez okres, który jest uzależniony od celu, w jakim są przetwarzane. Dla przetwarzanych danych okres ten przedstawia się następująco:
a) dla celu związanego z wykonaniem umowy, dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy,
b) dla celu prowadzenia ksiąg rachunkowych, dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi administratorowi przechowywanie ksiąg rachunkowych,
c) dla celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, dane przechowywane są przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeks Cywilny.
10. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
b) do otrzymywania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),
c) do sprostowania (art. 16 RODO),
d) do usunięcia danych (art. 17 RODO),
e) do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
f) do przenoszenia danych (art. 20 RODO),
g) do sprzeciwu (art. 21 RODO),
h) do cofnięcia zgody w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny w przypadku, gdy dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
11. W celu skorzystania z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się z Administratorem danych i poinformować go, z którego prawa oraz w jakim zakresie chce skorzystać. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych można złożyć elektronicznie na adres e-mail: kontakt@betrade.sklep.pl lub pisemnie na adres: "beTrade" Emilia Bekker, ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo.
12. Jeżeli po otrzymaniu wniosku, Administrator danych nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osobę składającą wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, Administrator zwróci się do osoby składającej wniosek o udzielenie dodatkowych informacji.
13. Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona w ciągu miesiąca od dnia jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje osobę składającą wniosek o przyczynach takiego przedłużenia. Odpowiedź zostanie udzielona na adres e-mail, z którego został wysłany wniosek, a w przypadku wniosków przesłanych w formie pisemnej, odpowiedź zostanie przesłana listem poleconym na adres wskazany przez osobę składającą wniosek, o ile z treści wniosku nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail.
14. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§ 16
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim, zgodnie z obowiązującym prawem.
2. Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Regulamin”, w formie umożliwiającej jego pozyskanie, utrwalenie i odtworzenie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian regulaminu z ważnych powodów, w szczególności w przypadku:
a) zmiany obowiązujących przepisów prawa skutkujących koniecznością zmodyfikowania regulaminu w celu zachowania zgodności z prawem,
b) zmiany funkcjonalności Sklepu internetowego w tym wprowadzenia nowych usług, zmiany lub zaprzestania świadczenia dotychczasowych usług
c) zmiany form płatności, zmiany sposobów dostawy, zmiany danych adresowych.
4. Zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na składane lub złożone zamówienia a także zawarte, realizowane lub wykonane umowy sprzedaży, które objęte są regulaminem obowiązującym w dniu składania zamówienia przez Klienta. Sprzedawca opublikuje jednolity tekst regulaminu na stronie Sklepu ze wskazaniem daty obowiązywania. Klienci, którzy dokonali rejestracji Konta w Sklepie internetowym, zostaną powiadomieni o zmianie regulaminu za pośrednictwem poczty e-mail. Poinformowanie o zmianie regulaminu nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmiany regulaminu. Zmieniony regulamin będzie wiązać Klienta, który dokonał rejestracji Konta, który nie wypowie umowy o świadczenie usługi dotyczącej prowadzenia Konta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wiadomości e-mail o zmianie regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r. poz. 1513), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, 1237), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
6. Zdjęcia znajdujące się na stronie Sklepu stanowią własność Sprzedawcy oraz podmiotów współpracujących z Sprzedawcą. Zdjęcia produktów, nazwy firm i ich loga prezentowane na stronie Sklepu zostały użyte w celu prezentacji Towarów. Prawa autorskie do tych zdjęć są zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie w całości lub części bez zgody Sprzedawcy jest zabronione i podlega ochronie prawnej.
7. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 23.04.2025 r.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku odstąpienia od umowy)
– Adresat: "beTrade" Emilia Bekker, ul. Targowa 7a, 78 – 449 Borne Sulinowo, adres e-mail: kontakt@betrade.sklep.pl numer telefonu: + 48 728 871 835
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*) /o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*) /odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko, jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić